Tuesday, April 7, 2009

Melawat Melaka Bersejarah Bererti Melawat Malaysia..

dah lame x update blog.. bz ckit ngan keje aku ni.. lg pun x de mood nak ngadap pc ni.. lately ni emotional aku x berape stabil.. but still under control k..

so.. n3 kali ni aku nak crite pasal melawat melaka.. dah 3 bulan aku balik mlk. tp aku x g mane2 pun.. eventhough g naik river cruise melaka and menara taming sari.. cume aku dah g eye on malaysia je.. org luar mlk pun dah pegi tempat tu.. aku ni org mlk pun x sampai lg.. sampaikan ade sorang umat ni cakap "CHEH..CMNO NAK JADI DUTA MELAKA CMNI..HUHU" so.. aku rase mcm tercabar ckit la.. ckit je k.. x byk pun.. memandangkan aku ni xde bf lg so aku pun g la tempat2 tu ngan abg and kakak ipar aku.. org kate kalau g waktu malam, view die lg cantik.. mmg betul pun.. mlk skrg dah kaye ngan lelampu.. seyes mmg cantik la waktu mlm.. kene puji ckit.. negeri aku ni beb.. 1st aku g menara taming sari.. ala-ala KL tower gitu.. nak masuk kene la bayar dulukan.. x mahal pun.. adult RM10. child RM5. ketinggian menara taming sari +-80 kaki.. tp sekejap je dia naik pusing ntah berape kali kat atas tu then turun.. sempat gak akak ni berposing kat atas tu..







next station aku g naik river cruise.. ala-ala star cruise... same gak la die punye tiket tu.. tp puas ati naik bot ni.. lame and jauh gak dia jalan... tepi2 sungai tu penuh ngan lampu neon.. cantik sangat.. bumbung rumah mlk kat kg morten sume dia pasangkan lampu.. glamor sape yg empunye rumah tu kan.. ntah berape peruntukan kerajaan utk diorg ni ek.. duit aku jugak tu.. hhehehe.. finally, dalam mase 27 tahun aku dah abis melawat sume tempat menarik kat mlk ni..








No comments: