Tuesday, December 29, 2009

Menutup Tirai 2009

Salam..

Masa berlalu begitu pantas sekali dan kadang2 tak dapat nak dikejar... sedar tak sedar kita telah pun masuk tahun baharu Islam dan akan memasuki pula tahun 2010. Sudah tentu banyak perkara2 yang telah berlaku ditahun 2009 dapat dijadikan panduan dan tauladan agar kita dapat memperbaiki diri supaya menjadi lebih baik dari tahun2 yang terkemudian.. mungkin tahun yang mendatang akan lebih bergelora dengan bermacam macam dugaan dan rintangan yang kita sendiri tidak jangkakan.. Semoga kita semua dapat mengatasinya dengan lebih tabah dan bersemangat lagi..

Syukur Alhamdulillah atas segala rahmatNYA.. 2009 bagi aku tahun yg menjadikan aku seorang yg lebih tabah dalam menghadapi liku-liku kehidupan.. aku rase lebih berdikari tahun ni kalau nk dibandingkan tahun2 sebelumnye..

2009 ni x byk kenangan buat aku.. naik turun hidup aku sekadar biase2 saje.. cuma impian aku nak tukar keje baru dah tercapai.. 19 Jan 2009 aku lapor diri di JKR Jalan Salahuddin Kuala Lumpur.. Dewan Mahfuz menyaksikan 500 org yg sama2 menjawat jawatan J41.. mase tu aku x keseorangan.. en. khairul ade bersama aku.. same2 lapor diri.. dia manager aku mase di IWK dulu.. same2 berhenti and same2 masuk JKR.. dah rezeki dapat keje baru.. dan aku rase sangat bersyukur sbb dipostingkan ke JKR melaka..

sebenarnya aku sayangkan IWK.. rase sedih sgt diorg buat majlis perpisahan.. 1st time sepanjang 2 thn keje kat situ, aku x leh ckp dpn diorg.. padahal aku ni boleh dikatekan kuat bercakap dan selalu jdk penyeri kat opis tu.. cehh.. malunya bila air mate aku tibe2 menitis.. bodoh!!! ape2 pun aku still ingat kat diorg yg selalu ingat dan sayangkan aku..

ape lg ek yg berlaku 2009 ni?? oh ye.. aku dpt 2 princess baru.. chomel sgt.. Arisya Faqihah and Asfa Fatihah.. semakin membesar keluarga aku.. dan semakin kopak jugak RM ku.. x pe, bukan org lain pun.. anak sedara aku jugak...

thn 2009 ni jugak, aku kenal ramai org and jumpe balik kawan2 mase skola dulu.. FB la byk aku reconnect balik dgn diorg tu.. rase macam happy je bile tau pasal kehidupan diorng.. x lupe gak kawan saye yg mengajar kat sarawak tu.. semoga dia bahagia dgn isterinya..

erm.. ape lg erk? rasenye tahun ni aku x bercuti mane2 la.. rase mcm pelik pulak.. slalunya every year mesti g jalan2 dgn family.. lupa la.. kan ekonomi tgh down.. patut la kitorg x plan nk pegi mane2.. ok... next year kene plan balik ni.. sipadan? bali? padang? cehh.. aku ni berangan je lebih.. udah2 la tu cik yati oii..

ape azam aku for year 2010? sebenarnya x terpk pun.. i just follow with the flow.. semuanye unpredictable.. yang pasti, aku kene siapkan diri untuk menghadapi ape saje yang melintas kat depan aku nanti.. cuma aku nk memperbaiki financial aku yg mcm hampeh tu.. saving tu sgt penting.. mane la tau kan.. tetiba aku kawin ke tahun depan.. hehehhe.. pastu aku nk beli rumah lepas aku sah jawatan.. umo2 skrg ni bukan mase utk enjoy lagi.. mase utk pandang ke hadapan.. selagi kita mampu, kita buatlah yg terbaik dlm hidup kita.. jgn menyesal kemudian hari.. dan aku berpesan pada diri sendiri utk mempertingkatkan amalku dlm mengingatiMU.. Insyaallah..

No comments: