Thursday, March 19, 2009

me and iwk..

ari ni aku x tau nak buat ape sebenarnye.. aku masuk office 8a.m then ade ceramah dari Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) start kol 9.00a.m till 11.00a.m.. pastu ade makan2... skrg ni aku dah xde keje nak buat.. terase bosannye hidup ni kalau xde keje nak buat.. mase ni la aku teringat keje lame.. semase makan gaji ngan IWK.. kat sane mmg sentiase ade keje nk buat.. kalau aku x settlekan keje secepat yg mungkin kalau dtg keje esok alamatnye dah menggunung sampah kat dalam pongkes(paper tray) aku tu.. kadang2 tu t'pakse spend mase yg lame kat opis tu.. normal working hrs 8am-5pm.. tp aku nye 8a.m-8p.m.. tu dah jdk kebiasaan aku.. keje pakse rela..

Open Day di Port Dickson

My Supervisors Nilai

lucky draw..

aku ingat lagi, mcm mane aku bertemu jodoh ngan iwk ni.. mase tu bulan Oct 2006 kalau x silap aku la.. aku g seremban nk jumpe kawan aku name die oleen.. janji ngan die kat terminal one.. kebetulan ari tu ade karnival pekerjaan.. aku x ambik serius pun nk apply mane2 job.. tp aku ade tinggalkan resume kat counter iwk.. saje je.. mase tu dalam ati kate kalau dpt aku rembat je.. next month iwk called for interview.. aku dtg sorang.. mase tu aku bwk krete abg aku.. tp x tau la ape malang pg tu.. aku dah geselkan krete org mase nak parking.. gabra gile mase tu.. nasib baik owner krete tu xde.. aku terus blah cari parking tempat lain.. naik je kat bilik interview buat muke slumber je.. tukang interview ni 2 2 laki.. en.oslan & en. shahrul.. sbnrnye post yg ditawarkan kat aku cume supervisor je.. tp aku x kisah asalkan gaji aku ikut degree.. mase sesi soal jawab die tanye mcm2 soklan.. aku dgn konpiden main hentam je dan eksplen mcm jwpn tu betol.. janji aku pandai ckp.. betol or not tu blakang kire.. tp satu je aku tokleh lupe.. si shahrul tu boleh tanye aku 1 soklan yg agak merepek.. "cantik mate awak. pakai contactlens ke?" agak bodoh dan nampak gatal kan.. hakikatnye diorg 2 org tu mmg terkenal dgn buaye...


Deepavali 2008

sambutan hari raya 2008


ahli jawatan kuasa..


after 2 weeks, iwk called lg.. final interview with unit manager.. mcm biase la.. kalau dah namenye bos. suke nak down kan org.. dia kate aku ni perempuan.. x sesuai jd supervisor.. aku dgn relax boleh speaking london and boleh lak aku menyampaikan ceramah kat bos tu.. kasik cuci ckit kepala otak die tu.. jgn jd kuno sgt.. abis je persidangan aku ngan ahli lembaga interview, dia x bgtau same ade aku ditrime or not.. cume dia bgtau "u tunggu kat bawah dulu, nanti i akan call u".. lepas 2 jam.. dia suruh aku naik bilik interview td.. masuk2 je, panel dah bertambah.. bos explain aku ni dah over qualified utk post supervisor.. tp yg bestnye die offer aku utk jd engineer.. lg skali aku aku kene soal siasat dgn en.sulaiman.. treatment manager iwk.. tanye pasal pump.. cuak jugak la aku nk menjawab.. tp alhamdulillah.. ini yg dinamekan rezeki... aku diterime bekerja sbg engineer.. satu2 nye perempuan dlm bidang technical yg diterime bekerje di iwk seremban..

ni la aku di bile kat site.. yg pasti yellow boot dlm kenangan..

aku lapor diri di iwk pd 03 jan 2007.. aku dah di posting ke Reporting Centre Port Dickson (RCPD).. best jugak jage PD ni.. jauh drpd pemerhatian boss.. kat PD aku la BOSS.. hahhaha.. best kan.. tp x lame aku jage PD.. 7 bulan je.. ade something happen yg malas aku nak story telling kat sini.. manusia yg berhati busuk yg cube nak jatuh kan org lain.. tp aku pedulik ape dgn dia.. aku dah ditukarkan untuk jage L.A Nilai.. mase ni RC Nilai belum ade lg.. skrg dah ade tp x sempat aku nk potong reben rasmi RC baru.. aku duk opis seremban semula.. uwaaa.. x best la.. lame kelamaan dh jdk best.. jdk org yg agak penting kat situ.. aku mule rapat dgn sume org.. dan skali gus menangkis tomahan dr. budak jahat tu.. mase ni aku mule blajar semua bende.. and my sifu dah tentu skali my manager en. sulaiman.. dia baik sgt.. aku ingat lg kate2 die.. "kalau nak menuntut ilmu pastikan kamu yg mencari guru, bukan guru mencari kamu".. alhamdulillah.. boleh dikatekan aku dah master byk bende kat iwk ni.. before this aku zero knowledge 'bout iwk.. aku dah bawak byk perubahan kat my plants at Nilai.. dari plant yg mati ke bernafas semula.. dr loji effluent yg failed ke passed.. kalau failed aku yg kene menjawab ngan 1) boss 2) Jab. Alam Sekitar 3) puncak niage 4) jabatan kesihatan...penat sungguh sbnrnye jage Nilai ni.. patut la engineer lain semua nak ngelak x nak jage Nilai.. x pe la.. take it as a challenge..


mase training kat JBIC Bdr Tun Razak..

tok tik tok.. 2 tahun dah belalu.. akhirnye aku terpakse meninggalkan iwk yg ku sayang.. hari terakhir aku kat iwk 20 jan 2009.. mase tu aku cuti sbnrnye.. lapor diri kat HQ JKR.. aku singgah opis kol 7pm.. aku abiskan keje.. sblm aku balik, en. sulaiman jumpe aku.. duduk borak2 sampai kol 9.30pm.. tp bukan borak kosong.. byk kate2 perangsang dan pujian dia utk aku.. terime kasih en.sulaiman.. sebab dia aku skrg berade di sini... terime kasih skali lg buat semua warga IWK.. especially buat kak mas, kak ani, sakun, ati, dato', bro sharidan, helmi, my supervisor abg faisal said, en.aidi, rizal, muhaizam, tuan husni, muzahar, en. khairul(sesame jkr skrg ni), en. zul and semua la.. aku rindu korang sume...pluss all contractors...



karnival sukan wilayah selatan..

team bola jaring iwk seremban

team bowling iwk seremban..


bowling dpt tempat ke-2 je..


badminton dapat tempat ke3.. sedihnye..

2 comments:

shiela said...

besnye weh keje ko dulu tu..huhu..mmg totally all out la..aku jugak yg experience ciput ni ha..

YaTie IzaTie said...

mmg besh tau.. dapat lak yg satu kepale.. experience tu la yg buat aku berjaye skrg ni...