Wednesday, January 13, 2010

Bahagianyer dia..

Salam

Entah kenape dari pagi tadik aku just play slow music saje.. Tetibe aku perlukan ketenangan dlm bilik office kecik ku ini.. Ketenangan yg mendamaikan seolah2 aku merasekan ade kebahagiaan seketika.. isk2.. nape la mood cik yati berubah ye? pelik ni..

Bahagia ke aku skrg ni? ermm.. Ape maksud sebenar kebahagiaan tu? Kalau kite nak huraikan maksud sebenar kebahagiaan ianye terlalu subjektif.. Mungkin hanya org2 yg berada kt hospital bahagia dpt metafsirknnya ngan lebih mendalam... :-)

Adakah kebahagiaan bermaksud sepanjang hidup tak pernah ada masalah dan kedukaan menimpa? mustahil kan kalau sepanjang hidup hati tak pernah sakit..

Kebahagiaan terletak pada hati kita. Kebahagian yang paling hakiki ialah setiapkali dilanda gelora masalah, kita tetap tenang dan tabah mengharunginya dengan redha.. akan bahagialah hati kita. Ada masalah pun redha. Takde masalah, lagi lah redha.. hehhe..

Sesungguhnye aku akan bahagia bile dapat beribadah kepada Allah swt, dapat melakukan kebaikan selama hidup di dunia, dapat melihat org tersayang sentiasa tersenyum serta sentiasa redha seadanya aku ini dan dapat apa yang aku hajati.. for me, if you want something, you just go for it.. if you get it, you won.. But if you don't get it, you are not a loser. At least you have tried.. it's never a shame to lost after trying.. But it is a shame if you lost without trying..

No comments: