Wednesday, May 11, 2011

SI PEMBULI TEGAR

bismillah..

sebelum mulakan keje, mari kite membebel seketika di blog.. :D

semalam ptg aku singgah jap umah mak aku..
skali tu ramai gak adik beradik aku kat situ..
mcm biasa la..
kalau ptg2 ni mmg umah mak aku ramai je org..
kat depan umah penuh dgn krete2 anak2nye..
bukan ade kenduri pun,
tp dh kebiasaannye mmg akan sesak la kat jln depan tu..

nk pendekkan cerite..
kakak aku ngadu kat mak aku..
korang tau kan kakak aku tu duduk blkg umah aku je kan..
dia ckp kat mak aku camni tau..

"mak tau.. dr blkg umah, asik dgr suara dia je mak..
suare dak ijat x dgr pulak..
sikit2, abbbggg itu.. abggg ini.."

hahhha..

hampeh la kakak aku tu..
bocor rahsia..

skali mak aku lak respon camni..

"dia ni memang.. garang.. angin.. sian dak ijat"

ok..
aku ni garang? angin?
hahha..

diorg ni x tau cerite sebenar..

mane x nye diorg ni leh dgr suare aku terjerit2..
ijat ni suke buli aku dlm diam..

contohnye..
dia ni perangai dia suke suki baling brg.. atau campak brg merata2..
lps tu aku jugak yg kene kutip..
penderaan secara halus ni..
kadang2 buat tahap kesabaran aku jdk nipis..
bile hilang kesabaran, mula la akan kedengaran suara ku yg agak tinggi..
camni yg slalu aku bebelkan..

"abg ni.. jgn la campak2 barang.. penat tau asik nak kutip je..
pastu kalau x nmpk asik tersadong je kaki ni tau.."

ni kategori aku garang ke?
aku cume membetolkan keadaan supaya x jdk kebiasaan kat dia..
betol x? :D

aku rase lelaki ni mmg perangai camtu kot..
ade cap M cikit.. aku dh survey dh.. mmg lelaki ni ade penyakit tu..
ermm...

pastu pembulian secara halus lak..
dia suke tangkap aku, pastu tangan kaki aku dia pegang..
pastu dia geletek atau cium2 yg merimaskan aku..
mase ni dia buat aku dlm keadaan dia senyap, tp aku la yg bising..

ni bukan 18SX tp 18SG
kalau aksi yg mcm ni mmg la akan aku terjerit2..
konon2 dpt melepaskan diri la..
hahhaha..

pembulian seterusnya..
kalau aku mcm malas2 sikit..
sikit je tau.. x byk pun..
dia akan buat aku bergerak dgn..

konon2 mencungkil idung dan melesetnye kat kulit aku..
kau tgk.. mmg la dia x ade bunyi..
pergerakan korek idung je kan..
aku la yg terjerit2 lg..

"abg ni.. x senonoh la... hishhhh.."

see.. aku jugak yg bising..
suara akak ni jugak yg kedengaran sampai blkg umah..

agak2nye.. mesti jiran2 ingat aku ni buli laki sendiri kan..
padahal aku ni je yg slalu kene buli..

nasib la badan..

tp kadang2 tu.. dia ni sebenarnye rajin jugak..
suke tlg aku basuh pingan mangkuk lps makan..

tugas aku yg hakiki adalah masak & lipat baju..
tugas dia yg hakiki kemas katil, basuh pingan mangkuk, siang ikan or ayam..

tugas bersama.. basuh ngan sidai baju..
kalau x aku yg basuh, dia la yg basuh semua tu..

kesimpulannye.. aku saje je nk memeriahkan umah..
bising2 kan sikit umah tu yg sunyi kan..
ade la jugak hilai tawa.. kemesraan dlm hubungan..
kalau aku senyap je, laki den pun buhsan jugak..

ini la si pembuli tegar aku..


ok la..
itu saje..
nk sambung keje..
tatatititutu..

4 comments:

LeeN said...

ok. ini entry bikin aku gelak.. HUAHUAHUAHUA! :P

shiela said...

aku pun gelakkk...wakakaka..kelaka pulak..cmtu rupenye si ijat ek..tgk je senyap2..hee

YaTie IzaTie said...

baru tau ke.. dia mmg suke buli aku.. nmpk je dia tapi masyaAllah..

MiszNoRuL said...

ololo, pic loving2 gitu..hehehehe