Friday, April 22, 2011

GOOD BYE MY INAI...

bismillah..

Sudah 2 bulan 1 minggu 4 hari aku dh berkahwin..

inai di jari pun semakin menghampiri hujung kuku..

org kata, kalau inai masih dijari,
gelaran pengantin baru masih ade..
sampai la skrg org2 kat opis panggil aku pengantin baru lg..

inai yg aku pakai ni bukan la inai india..
kalau inai india, mesti sebulan je dh hilang..

sbnrnye aku dh lame gile x pakai inai..
ade la dlm 20 thn gak..
inai mekah yg mak aku bg pun aku x pakai..

bile nk jdk pengantin kene la pakai kan..

inai aku yg pertama ditumbuk khas oleh mak sedara aku..

kat bawah ni adalah proses percubaan memakai inai..
dayang2 aku ni la yg tlg pakai kan..

sorang pakai kat tangan..
sorng lg pakai kan kat kaki..


betapa azabnye la aku rase time tu..
rimas bile semua benda x leh nk buat..
muke yg gatal x leh nk garu2..
rase sengal montot asik duduk je..

3 jam gak aku tunggu inai tu kering..
tp hasilnye sgt mengecewakan..
inai yg aku pakai tu x merah langsung..
oren2 pudar je..

percubaan ke dua memakai inai..

kali ni shima sendiri pegi cari inai kat kampung aku..
di tumbuh lumat dgn sedikit air dan rempah ratus dia tu..


lps siap tumbuk terus pakai..
disebabkan aku x nk kematu montot lg..
aku buat gaya mcm kat bwh ni..
gaya spastik dari aku..
mlm tu aku mkn pun bersuap dr kakak & kakak ipar ku..


dan ini la hasilnye..
tp pic kat bwh tu selepas seminggu lebih kawin..


lps ni bile la nk pakai inai lg..

adakah 20 thn akan dtg??

atau mase terkene cagu??

6 comments:

shiela said...

weh, ade org ckp, pakai inai time dah kawen mcm tips2 untuk suami isteri..haha..cube ko google ade tak ;p

YaTie IzaTie said...

tips ape wei.. tips utk dimadukan ke..

LeeN said...

ha. tips ape tu shiela. aku skang jari berinai dow. untuk tatapan suami. macam berseri la sket kalo nk bagi kunci ke ape kan. haw haw haw haw hawwww :P sengeh.

shiela said...

haha..mcm lin ckp tu la..untuk tatapan suami..berseri jari..cmtu la kot..aku mcm penah baca tapi mane ntah..die kate bau inai leh turn on..huu..sogan den nak cakap ni haa..ngee

AisYah said...

kalo inai tumbuk mmg tahan lama kan, pakai inai lawa lah esp kalao yang merah camni..cunsss.

Aku ada seorang kawan masa sekolah menengah dia kata dia tak pernah tgk jari mak dia tak berinai sejak kecik.

So betul kut teori pakai inai nak pikat suami...

Jom pakai inai pastu tunjuk kat suami. terpikat tak sayang? *kelip kelip mata*

YaTie IzaTie said...

hahhah.. boleh turn on ye sheila..

tp aku rase betul kot cakap korang..
bile pakai inai, jari2 tu mcm berseri2 je.. x de gap betw kuku dgn lebihan kuku.. nmpk cun je..

jom ash.. kite pakai inai pastu tunjuk kat hubby.. ape respon diorg..