Monday, October 19, 2009

Emergency Leave

Salam,

Hari ini saya berada dirumah walhal org lain sibuk bekerja. erm.. serius hari ni saya betul-betul malas nak pegi kerja.. malas yang teramat sangat.. pagi tadi pukul 7.50pg saya terus tekad antar sms pada bos saye.. "boss, saya E.L hari ini. Ada urusan peribadi. T.Q" padahal bukan ada urusan peribadi pun.. hahha... sorry ye boss.. tipu sunat... Actually saye penat & x de mood nak pegi kerje je.. Esok saye datang ye..

Sebenarnye, saya penat drive semalam.. saye pegi KL balik hari.. my cousin kawin kat Tmn Ehsan, Kepong.. Sebenarnye, saya dah lama gile x pegi umah makcik saye ni.. Jalan pun dah x ingat sangat.. tapi, buat2 konpiden je.. Alhamdulillah, x sesat pun dan sampai dengan selamat..

masa sampai, mak2 sedara saya tgh dok berkumpul.. salam n peluk2 cium ade gak soklan2 cepu mas.. baru je 2 minggu soklan tu diorg tanye mase raye.. dah tanye balik.. pastu makcik2 bukak balik history lame saya dan dia.. huhu.. terpaksa la saya cut the story.. bende dah lepas, jgn dikenang.... heheh... Pastu MakDe saya terus bersuare, "yati, ko kawin je la dengan Tajul Affendi (my cousin, anak dia la tu), tapi ko kene dok London la" Terkezut saye.. x terpikir lak nak kawin sedare.. x moh la saye.. mak2 senang la cakap suruh kawin.. tapi, anak-anak yg nak dikawinkan tu mcm mane pulak? setuju ke mereka nak dijodohkan? tapi bagi saye, biarlah saya cari sendiri.. x mahu kemudian hari dipersalahkan oleh sesiape pun... tapikan, mase kitorg tgh bz bercerita pasal saya, tetiba je nenek (90thn) saya yang kurang pendengaran bersuara.. klakar lak.. mane x nye yang keluar dari mulut dia adalah "Yati tu bila la nak dapat jodoh, susah sangat ke? cucu2 yg lain dah kawin, dah ade anak.. ntah le, ntah sempat ke tidak ane(saya) nak tgk dia kawin.." lepas je nenek saya cakap, kitorg kat situ tergelak sakan.. saya ingat nenek saya dah lupe pasal saya bcos saye ni bukan la one of cucu kesayangannye... tp saya kagum gak la dengan nenek saya ni.. walaupun umur dia dah masuk 90 thn, tp dia still ingat anak2 and cucu2 dia punye birthday. Amazing kan? Semoga saya mewarisi memori dia.. Mengingati setiap detik yang penuh bermakna...


Sekarang saya nak cerita pasal pengantin.. Abang sepupu saya ni nama dia khairul adly.. kitorg panggil abg ayul je.. saye suke abg ayul ni.. dia ni handsome tau.. pastu punye karisma yang tinggi.. dulu mase kecik2, saye tanye dia dah besar nanti nak jdk ape.. "yati nak jadik engineer. abg ayul nk jdk ape?" "abg nak jdk doctor" heheh.. finally, cita-cita kami dah tercapai.. sekarang ni, abg ayul dah jadik doktor & posting kat Hospital Terengganu.. Wife dia pun doktor jugak kat Hospital KL.. Sepadan la sesama doktor, same-same cantik.. Diorg bercinta mase study kat oversea dulu.. walaupun diorg ni doctor (byk duit) tp mase wedding diorg mmg simple gile.. wang hantaran pun biase2 je.. RM 7K saje.. pekerje kilang pun RM10K.. bagus kan family wife dia.. walaupun wife dia dtg dari keluarga yg kaye yang tinggal di TTDI, ayahnye memakai BMW 5 series, tapi mereka betol2 bersederhana dlm urusan penyatuan dua hati ini.. Ape yang penting adalah ijab kabul dan restu dari keluarga.. Saye ucapkan selamat pengantin baru buat Dr. Khairul Adly dan Dr. Eryana Susantri.. Semoga perkahwinan mereka bahagia dan berkekalan sehingga ke akhir hayat..

No comments: