Friday, October 9, 2009

TNB Open House...

Masih beraya? ofcos la kan.. tapi malam ni saya beraye di TNB Melaka. Seingat saya since dari saya kecil hingga la dah besar kemetot panjang gini, every year TNB akan buat open house untuk staff diorg. Yg peliknye, bukan staff pun datang gak.. dasar x malu.. heheh..
kalau x silap saye ade 15 gerai dgn pelbagai jenis makanan yg dijuadahkan.. Tp kali ni gerai satay, kebab, roti john x de la pulak.. budget x cukup kot.. atleast ok la kan dari JKR Mekanikal. Nak buat sambutan Hari Raya pun kene mintak derma tau.. sengkek gile ok.. buat malu sajorkkk..

~ my niece tgh bersilat kat belakang gerai ~

Korang yg x kenal sape saya mesti tertanye2 kan.. apa kene mengena between saya dan TNB?? ok.. let me story telling ckit.. TNB ni dah banyak berjasa kepada family dan saya.. Saya adalah anak kepada pesara TNB.. membesar dgn gaji yg diperolehi setiap bulan dari TNB... dari zaman sekolah, saya slalu mendapat jemputan istimewa untuk mkn di hotel dan menerima sumbangan/hadiah dari TNB sebab selalu mendapat keputusan yg cemerlang (cemerlang la sgtkan).. Setiap kali tibanye TNB family day, saya adalah kanak2 riang yg selalu menang dlm pertandingan utk dptkan hadiah permainan.. selalu buat muke bangga setiap kali naik pentas amik hadiah.. hehehhe.. iye la kan.. dulu2 mane ade duit nak beli mainan.. kalau mintak ngan mak bukan mainan yg saya dpt, tp satu cubitan akan singgah kat mane2 yg mak saya sempat berlabuh... sakit woo.. ok next... 2 org abg saya merupakan staff TNB jugak.. Dulu saya study di Uni TNB dan penerima loan yg banyak yg belum abis dibayar dari Yayasan Tenaga Nasional.. Saya jugak hampir2 bekerja dgn TNB tetapi rezeki tidak menyebelahi saya... UuWaAaa.. keciwa!!! Akhirnya tercampak la saya di JKR.. ok la.. sekian saje tentang ada apa dengan cik yati dan tnb..

No comments: