Saturday, November 14, 2009

Anniversary..

Salam..

Hari ini saya bersyukur kerana masih mampu bernafas di bumi barakah Mu Ya Allah.. Diluar kini hujan lebat membasahi bumi.. saya baru saja selesai mencuci kereta.. kesian kerete ku, sudah sebulan tidak saye belai..

Sudah hampir dua minggu hujan mencurahkan baktinya mengikut ketentuan Illahi.. Suatu ketika dahulu saye suka benar dengan hujan tetapi hujan juga membuka lembaran pilu dalam hidup saya. Terlalu banyak kenangan indah yg pernah saya lewati.. Namun, apakan daya untuk saya menukar ketentuan Illahi.. Keindahan dan kemanisan itu tidak kekal lama.. Kenapa ya.. yang indah itu tidak pernah kekal indah dan yang manis itu tidak penah kekal dengan rasanya.. Yang indah akan bertukar suram dan yang manis pastikan bertukar rasa jua...

"Another 2 days.. another 1 day.. finally..." ini status yg saye post kat FB dan YM baru2 ni.. Ramai jugak kawan2 saye bertanye.. jawapan saye simple... "aku nk tunggu movie 2012".. hahha.. kecian kawan2 saye.. ok la.. saye minta maaf pada semua.. biar la disini saye explain ape yang saye countdown tu..

Jumaat 13 Nov 2009, merupakan anniversary yg pertama saye putus tunang secara rasminya.. Tak sangke mase berlalu dengan pantas.. Setahun sudah saye ditinggalkan dan menjadik single kembali setelah hampir 10 tahun saye menyayangi dia.. Selama setahun ni jugak saye tidak penah lagi berhubung atau bertembung dengan dia.. Allah masih menyayangi saya.. Memberi kekuatan utk saye terus tabah dan cekal untuk mengharungi dugaan ini.. Tapi bukan mudah untuk melupakan seseorang yang pernah kite sayang lebih2 lagi dia adalah 1st love kite.. Pada zahirnya, org akan lihat saya kuat dan tabah dengan perpisahan ini.. Namun, tiada siapa yang tahu bahawasanya sebahagian nyawa saya sudah dibawa pergi... Saya hanya meneruskan kehidupan ini bersama separuh lagi sahaja.. Derita batin tiada siapa yang harus tahu.. mereka tidak perlu tahu kerana mereka tak mungkin akan mengerti akan ape yang terpendam di dasar hati saya selama ini.. Biarlah hanya Allah saja yg mengetahuinya.. Saya sentiasa mengukirkan senyuman dan ketawa untuk saye sembunyikan perasaan sebenar saye.. Kesakitan itu biarlah saye harungi dan ubati sendirian..

Dan semalam.. saye berjaye untuk tidak berase sedih lagi.. Tidak ada setitis air mata pun yang tumpah atau bergenang dikelopak mata... Alhamdulillah.. Saye rase lebih tenang hari ini.. yang berlalu biarlah berlalu.. saye akan terus mengorak langkah untuk maju kehadapan.. Tewas dan putus cinta bukanlah pengakhiran dalam kehidupan.. Masih banyak yang perlu kita lalui sebelum tiba masa untuk kita kembali kepada-Nya.. Rebutlah segala kesempatan yang ada untuk kita terus mensyukuri nikmat yang telah Allah anugerahkan kepada kita.. Insyaallah, suatu hari nanti akan saye temui kebahagiaan itu.. Kebahagiaan yang sentiasa saye nantikan.. Amin...

7 comments:

olin said...

ketinggalan nye aku dgn cita sensasi ko ni.... ko penah tunang dgn zairi sblm ni? huhuhuh.... katak dlm tempurung!

Misz YaTie said...

lagi teruk dr katak bawah tempurung.. hahaha.. ko ni mmg x mengikuti pekembangan kawan2 langsung.. asik nak mengembangkan badan ko tu je.. hahhaha..

shiela said...

haha...haa, kan dah kono ;p

♥ LeeN ♥ said...

yatie, itu tandanya yang lebih baik sedang menunggu dan Allah hanya mahu menguji ko... orang kata, jika kita sayang rang ke binatang ke lebih dari kita ingat atau sayang Allah, Allah akan tarik dia. Wallahualam.. aku hanya sekadar berkongsi ya.. kalau aku salah cakap, ampun n maaf dipinta.. :)

btw, we women are stronger than men. indeed.

Misz YaTie said...

semua tu dah tersurat dan ditakdirkan utk aku.. Allah uji aku maybe sebab aku adalah yg terpilih dan kuat mengharungi ujianNya.. Allah x kan uji umatnye melainkan dengan kemampuannye..

jabar said...

salam takziah..apapun pasti ada jodoh yg lebih buat kamu yang akan bt kamu lebih bhg....jaga diri bebaek k

Misz YaTie said...

takziah?? ok la.. category takziah la jugak.. insyaallah.. aku akan sentiasa bahagia..